محل تبلیغات شما
سه عامل اصلی برای یک متن پر فروش 

1- جلب توجه  2- ایجاد ارتباط  3- متقاعد ساختن 

جلب توجه 
یک عنوان مناسب با انگشت نهادن بر روی علایق شخصی افراد ، توجه آنها را به خود جلب میکند . طریق موثر دیگر برای جلب توجه مخاطب در اختیار نهادن اطلاعات است . برای این منظور از این لغات و عبارات میتوانیم استفاده کنیم : تازه کشف ، معرفی ،اعلام ، اکنون ، همین جاست ، بالاخره ، به تازگی وارد شد مجانی قویترین کلمه ممکن در فرهنگنامه تبلیغاتی است از این کلمه نیز میتوانید استفاده کنید 
سایر کلمات موثر و قوی که به شدت توجه را به خود جلب می کند عبارتند از : چگونه ، چرا ، سریع و آسان ، معامله ، آخرین فرصت ، تضمین ، نتایج به اثبات رسیده ، 

چهار هدف یک عنوان تبلیغ 

 1- جلب توجه   2- انتخاب مخاطب   3- ارسال یک پیام کامل   4- کشاندن خواننده به متن تبلیغ   

انواع عنوانهای تبلیغ 

1- عنوان گواه : در یک آگهی گواهی دهنده ، مشتریان شما به جای شما کار فروش را به عهده میگیرند و دلایلی ارائه میشود که مبین رضایت مشتریان است و متن تبلیغ از زبان خود مشتری نوشته شده و معمولا عکس عکس او متن را همراهی میکند و بهتر است از کلمات خود مشتری استفاده شود و گفتار او تصییح نشود زیرا یک لحن طبیعی و ساده به اعتبار گواه می افزاید 
مثال : آموزشگاه قلم چی ( استفاده از نفرات برتر کنکور ) بانکها و موسسات ( استفاده از برندگان خوش شانس قبلی ) 
2- عنوان های بی واسطه : 
این عنوان ها بدون استفاده از کلمه ها ، معانی پنهان و ایهام به طور مستقیم پیشنهاد فروش را مطرح می کنند بسیاری از خرده فروشان از آگهی های رومه برای فروش از آگهی های رومه برای فروش کالا ی خود استفاده می کنند و با آنها بدون واسطه وارد صحبت میشوند و مشتریان را به فروشگاه خود میکشانند 
مثال : فروش لوازم خانگی با 3% تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان 
عنوان با واسطه 

منظور خود را به صراحت اعلام نمیدارداین عمل موجب برانگیختن کنجکاوی میشود و خواننده پاسخ خود را در متن تبلیغ می باید 
مثال : زبان انگلیسی را در خواب بیاموزید         لاغر شوید و لاغر بمانید   

اخبار 
اگر شما خبرهایی در مورد محصول خود دارید بایستی در عنوان خود مطرح کنید این خبرها میتواند وعده ارائه یک کالای جدید و یا پیشرفت هایی را که در ساخت یک کالا در نظر گرفته شده و یا کاربرد جدیدی برای یک محصول قدیمی را به خواننده بدهد 
مثال : دیگر با چاقوهای قدیمی خرد کردن خدا حافظی کنید ( خرد کن چند کاره  چاقوی زنجان ) 
سری جدید محصولات اکتیو با قدرت پاک کنندگی منحصر به فرد 
چگونه : 
کلمه " چگونه " نقش یک معجزه واقعی را در عنوان های تبلیغاتی مجله ها ، مقاله ها و عنوان های کتاب ایفا می کند بسیاری از نویسندگان ادعا میکنند که اگر عنوان خود را با این کلمه آغاز کنید، سایر کلمه ها را نیز درست انتخاب کرده اید  عنوان های چگونه وعده اطلاعاتی جامع و دقیق ، رهنمودی درست و مناسب و راه حلی برای مسائلتان به شما عرضه میکنند 
مثال : چگونه یک مدیر موفق باشیم ؟؟          چگونه خانه های کوچک خود را رویایی کنیم ؟؟ 
سوال : 
سوالی که در عنوان یک تبلیغ مطرح میشود بایستی از نظر یک خواننده پرسشی قاطع و جدی بوده و کنجکاوی او را تا حد جستجو ی این پرسش در متن آگهی برانگیزد . سوال باید همواره کنجکاوی ، علایق شخصی و احساس نیاز خواننده - نه تبلیغ کننده - را برانگیزد
مثال - آیا فرزند شما یک نابغه است ؟
عنوان های امری : 
عنوان های دستوری که به مخاطبان خود راه انجام کاری را نشان می دهند موجب افزایش فروش میشوند . دقت کنید که نخستین کلمه در یک عنوان امری بایستی به صورت فعل امری تهییج کننده باشد که خواننده را بلافاصله به تحرک وا دارد 
مثال : همین الان تماس بگیرید           -  قورباغه ات را قورت بده 

عنوان های توجیه کننده : 
یکی از راه های ساده و موثر نگارش متن تبلیغات فهرست کردن ویژگی های محصول است . 
اگر شما تبلیغ خود را به این صورت بنویسید ، میتوانید از یک عنوان توجیه کننده که به معرفی فهرست شما میپردازد استفاده کنید . نیازی نیست از عبارت " به چه دلیل " استفاده کنید سایر عبارتهای معرفی کننده از قبیل " 6 راه " یا " 7قدم " و یا " این راه " انتقال این پیام را به عهده میگیرند 
مثال : 5 راه مناسب برای جلوگیری از پیری           - 21 راز فروشندگان موفق   
- ده راه پولدار شدن       -  ویتامین های عشق و دوست داشتن 

فنون خلق عنوان 

مرحله اول سه سوال را مطرح میکنیم 
1- مخاطب من کیست ؟  2- ویژگی های برجسته کالا کدامند ؟ 
3- چرا باید مخاطب مایل به خریدن این کالا باشد ؟ یا ( مهم ترین ویژگی این کالا برای مخاطب کدام است ؟ ) 
رهنمودهایی برای پیام نویسی را برای نوشتن نسخه های واضح و شفاف 

1- خواننده حرف اول را میزند 2- ویژگی های خاص فروش خود را با دقت سازمان دهید  3- نوشته ی خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید 4- از جمله های کوتاه استفاده کنید 5- از کلمه های ساده کنید 6- دقیق باشید 7- از زبان نا مفهوم تکنیکی برحذر باشید 8- روشن ومشخص سخن بگویید 9- بی حاشیه نکته خود را بیان کنید 10- با سبکی محاوره ای و دوستانه بنویسید 
موارد کنترل نهایی یک متن تبلیغاتی 

1- بتواند آنچه را که وعده داده عملی سازد  2- جالب باشد 3- خواندن آن آسان باشد 4 - باورکردنی باشد 5- متقاعد کننده باشد 6- تمامی جزییات را بیان کند 7- دقیق باشد 8- مربوط باشد 9 - روان باشد 10- خواننده را به جنبش وا دارد 
خصوصیات یک نوشته پر فروش 

هدف از تبلیغات ،فروش کالاست . تبلیغات دلیل قابل ذکر دیگری ندارد 
بنابراین ، نوشتن آگهی تبلیغی با سایر نوشته ها متفاوت است و خصوصیات منحصر به فردی دارد 
بیان کننده مزایای کالا نه خصوصیات آن 
دارای نکات برانگیزنده باشد 
فروشندگان بایستی با هنر تبدیل خصوصیات به مزایا آشنا باشند و سپس این هنر را به زبان مخاطب و متقاضی آینده به نمایش در آورند 

فرق خصوصیت با مزیت 

خصوصیت یک کالا یا یک خدمت ، واقعیتی در مورد آن را توصیف میکند . اما مزیت آن ، امتیازی است که به مصرف کننده تعلق میگیرد و نتیجه طبیعی خصوصیت ذکر شده است یک مبلغ حرفه ای کسی است که بتواند خصوصیات را تبدیل به مزایایی برای مشتری کند 



راهکارهای ( جان کاپ ) برای خلق ایده های تبلیغاتی 

1- متنی بر اساس تجربه خود بنویسید 
2- از ته قلبتان بنویسید 
3- از تجربه های دیگران بهره بگیرید 
4- با تولید کننده صحبت کنید و با نظر او آشنا شوید 
5- کالا را بررسی کنید 
6- از کالا استفاده کنید 
7- آگهی های قبلی کالا را بخوانید 
8- آگهی های شرکت رقیب را بخوانید 
9- سعی کنید از ترکیب آگهی های پیشین ایده نوینی بدست آورید 

نکاتی که باعث جذاب تر شدن یک متن تبلیغ میشود 

- متنی که مستقیما با زندگی خواننده ، عواطف ، نیازها و امیال او صحبت میکند 
- متنی که به نقل داستان میپردازذ ، متنی در مورد زندگی مردم 
- متنی که با لحن دوستانه و صمیمی باشد ، متنی که در مورد مطالب خاص و مورد علاقه مخاطب است 
- متنی که حاوی اطلاعات مهم است ، کادویی مجانی 
تفاوت خبر با تبلیغ 

چیزی که اخبار تلقی نمیشود تبلیغات است .
سردبیران داستانهای توصیفی در مورد کالا ، خدمات و یا مغالاتی را چاپ نمیکنند مگر اینکه به خبر تازه ای دست یابند . اطلاعیه با عنوان " پودر اجاکس با کیفیت عالی و قیمت مناسب "  هرگز مورد توجه سرذبیران واقع نخواهد شد . اما اگر این شرکت اطلاعیه ای با عنوان " کمپانی اجاکس نظریات متخصصین را در مورد پاک کردن لکه های لباس تقدیم میدارد " پخش کند به احتمال زیاد چاپ خواهد شد 

3- نمونه سوالا ت اصول و فنوت تبلیغ ( واحد 41 علمی کاربردی )

2- نمونه سوالا ت اصول و فنوت تبلیغ ( واحد 41 علمی کاربردی )

نمونه سوالا اصول و فنوت تبلیغ ( واحد 41 علمی کاربردی )

، ,های ,  ,یک ,استفاده ,کالا ,    ,را به ,خود را ,در مورد ,آگهی های

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Automotive repair information خبر نیوز تستی کد منننن scepecituc talscorgepo vilongsovo simpskinogfe [باب میل من است تمام او] کابین هرمس وب شاهزاده جادویی وینکسی